Recensie
In de objecten is de ruimtelijke werking verbonden met vindingrijke ingrepen en opzienbarende transformaties.
De zielsverhuizingen en metamorfoses zijn zó geraffineerd dat de herinneringen aan de oorspronkelijke gebruiks-functies grotendeels wegvallen. (…) Een literaire inslag kan Flip Drukker niet ontzegd worden. (…) hecht hij veel waarde aan zijn titels. Meestal gaat het om Franse titels waarin allerlei woordspelingen voorkomen die de kijker enerzijds indicaties geven, maar anderzijds om de tuin leiden. Hiermee onderstreept Drukker dat beeldende kunst in zijn geval een kwestie is van misleiden. Hij doet dat met een hoger doel, want hij wil niets liever dan de kijker aansporen om op een andere, ongeconditioneerde manier naar de werkelijkheid te kijken.
Uit: Paul van de Lucht: De kunst van het combineren Meppeler en Steenwijker Courant, 17 oktober 2004
Het Paleis
Sinds een kleine acht jaar werkt ik in zijn atelier in het Paleis, het voormalig Scheikundig Laboratorium te Groningen aan de Bloemsingel. In het geheel gerenoveerde pand dat bovendien nog een kleine dertig appartementen bevat, werken nu tegen de honderd kunstenaars en kleine bedrijfjes en vinden er vele activiteiten plaats. Daarnaast zijn er zalen te huur, bevindt zich er Brasserie Het paleis en zijn er door kunstenaars ontworpen gastenverblijven.
www.hetpaleisgroningen.nl
Van Jeruzalem tot Ezelakker Samen met de groep grafisch ontwerpers ‘Cactus’ werkte Flip Drukker mee aan de totstandkoming van het boek Van Jeruzalem tot Ezelakker, een project waarin Hans Elerie en Theo Spek met vele andere medewerkers informatie verzamelden over de veldnamen in het gebied rond Anloo. Flip Drukker maakte voor deze uitgave o.a. een aantal prenten waarvoor hij zich heeft laten inspireren door een drietal gebieden.
De Onlanden Voor het boek ‘De Onlanden’, gemaakt na.a.v. de herinrichting van de Peizermaden met werk van kunstenaars, dichters en fotografen maakte ex-Peizenaar Flip Drukker drie series prenten, geïnspireerd door het gebied.